Gadżety reklamowe wykorzystywane są przez firmy jako jeden ze sposobów dotarcia do klienta, ale jednocześnie jako metoda na docenienie klienta już zdobytego. Tylko czy takie działania w ogóle mają sens? W jaki sposób są one odbierane przez konsumentów?
Gadżety reklamowe? Tak, to działa!
W 2016 roku Advertising Speciality Institute opublikowało raport dotyczący wpływu produktów reklamowych na klientów. Badanie objęło 100 tysięcy konsumentów z różnych krajów, również z Europy. Jakie są interesujące wnioski z tego badania? Najbardziej popularne gadżety wśród osób z USA to t-shirty, które zostały wskazane przez 58 proc. badanych. W Kanadzie, Sydney i miastach europejskich najwyższą pozycję zajęły przybory do pisania. Kolejny ważny wniosek: ponad połowa badanych nie wyrzuca otrzymanych gadżetów reklamowych, tylko przekazuje je dalej! Oznacza to, że gadżety po prostu spełniają swoje zadanie! Dla 82 proc. klientów największe znaczenie ma użyteczność tego, co otrzymali. Jeśli chodzi o klientów z USA, to średnio osoba badana w momencie przeprowadzania badania posiadała 10 gadżetów reklamowych. 85 proc. badanych stwierdziło, że pamiętają reklamę zobaczoną na t-shircie czy czapce, a ogólnie osoby poniżej 55. roku życia wolą gadżety reklamowe od innych form.
Gadżety reklamowe – jakie wybrać?
Wiemy już, że gadżety reklamowe działają. W jakie zatem warto zainwestować, aby rzeczywiście realizować z ich pomocą zakładane cele? Przedstawiamy kilka gadżetów, które powinny zostać pozytywnie odebrane przez klientów: • Magnesy na lodówkę – Polacy kochają zbieranie różnych przedmiotów, a jednym z nich są właśnie gadżetu na lodówkę. Lodówki wielu Polaków są pokryte magnesami z podróży, z wycieczek, więc może warto, aby osoba je podziwiająca zobaczyła wśród nich logo naszej marki? • Pamięć USB – bardzo praktyczny gadżet, który jeśli tylko będzie miał odpowiednio dużą pamięć, to będzie użytkowany. W tym przypadku nie warto oszczędzać – pojemna pamięć USB z naszym logo z pewnością będzie trafiała z rąk do rąk. • Akcesoria do pisania – długopis, notatnik? Te gadżety reklamowe nigdy nie trafią do kosza, a z pewnością będą użytkowane. Może nie od razu trafią do użytku, ale na pewno przyjdzie na nie czas, gdyż takich gadżetów w biurze nigdy nie będzie zbyt wiele. • Parasolki – kolejny praktyczny gadżet, ceniony głównie przez starszych konsumentów. Według powyższego badania z takiego prezentu ucieszą się przede wszystkim osoby powyżej 65. roku życia. Częściej panie niż panowie. Nie ma co ukrywać, że w większości domów parasolka jest czymś, co również z czasem będzie wykorzystywane. • Odzież zewnętrzna – dla 75 proc. badanych takie gadżety są po prostu użyteczne, jednak tutaj kluczowa jest również atrakcyjność. Żeby klient chciał założyć koszulkę z naszym logo, musi ona być pod względem wyglądu dopasowana do naszej grupy docelowej. • Powerbank – ten gadżet jeszcze nie jest w Polsce aż tak często praktykowany, ale już zdobywa popularność. Rozładowana bateria naszego smartfona jest problemem, który dotyczy niemal każdego użytkownika tego urządzenia. Dodatkowy powerbank będzie jak najbardziej przydatny. • Kalendarze – ten gadżet doceniany jest przede wszystkim przez starszych konsumentów. Kolejna kwestia to czas jego wykorzystywania – jeśli trafi do domu klienta, to powinien tam pozostać na około rok.
Gadżety reklamowe – warto wiedzieć!
Wykorzystywanie gadżetów reklamowych jest już standardem na polskim rynku. Nie chodzi jednak wyłącznie o to, aby oferować gadżety reklamowe, a dobrać je tak, żeby realizowały one oczekiwane przez nas zadania. Gadżety reklamowe mogą się sprawdzić zarówno w przypadku większych, jak i mniejszych marek.